پرورش اندام

بدنسازی فیتنس

بدنسازی فیتنس
۴٫۳ امتیاز از ۱۲ رای

بدنسازی فیتنس

بدنسازی فیتنس

در این بخش از پرورش اندام و بدنسازی برای شما قصد داریم آموزش بدهیم که چه حرکاتی برای چه فرمی از اندام ها مناسب میباشد. یعنی اگر فرم بدن شما مثلثی میباشد باید چه حرکاتی انجام بدهید.

 

 

انواع فرم بدن‎:

در مجموعه سه نوع فرم بدن بیشتر میباشد که ما هر کدام بصورت مختصر برای شما توضیح می دهیم، با ما در رسانه بیست و یک همراه باشید:

بدنسازی فیتنس

مستطیلی

این افراد که فرم بدن آنها مستطیلی شکل میباشد، یعنی اینکه شانه ها، دست ها و پاهای باریکی دارند و تقریبا افرادی لاغر هستند.

حال این افراد باید چه حرکاتی انجام بدهند ، بهترین حرکات بدنسازی برای این افراد استفاده از وزنه های سنگین می باشد که بین هر ست ۲ تا ۳ دقیقه استراحت داشته باشید.

به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید حرکات خود را عوض کنید,به خوبی استراحت کنید. ۵ دقیقه زمان مناسبی ست تا انرژی از دست رفته را بازیابید.

 

نکته :

هر روز روی ۱ تا ۲ قسمت از بدن تان کار کنید تا کالری زیادی مصرف نشود.

هر حرکت را ۵ تا ۸ ست و در هر ست با ۵ تا ۱۰ تکرار انجام دهید.

روی اندام هایی که مشکل دارند و درد میکنند کار نکنید.

 

همچنین باید برای شما تذکر بدهیم که ورزش های کاردیو را زیاد انجام ندهید و جایگزین

آن دوچرخه سواری با سرعت و شدت پایین و پیاده روی با سرعت پایین انجام دهید.

ورزش های کادیو زمانی برای شما مناسب میباشد که قصد تغییر روحیه و تخلیه استرس را دارید.

بدنسازی فیتنس

مثلثی 

برای افرادی که بدنی مثلثی شکل دارند بهترین حرکت برای تمرین ,تنوع ورزشی مفید می باشد.

حرکاتی از جمله:اسکوات، ددلیفت، پرس سینه، پرس شانه و… را باید با وزنه های سنگین بزنید.

نکته ای که برای زدن حرکات رعایت کنید ,این است که هر ست را با ۸ تا ۱۲ تکرار بزنید.

حرکات پا را اینچنین انجام دهید؛ وزنه های سنگین را در هر ست ۶ بار و وزنه های سبک تر را ۲۵ تا ۳۰ بار در ست های ۳ تا ۵ تایی تکرار کنید.

ورزش های کادیو برای افرادی که بدنی مثلثی دارند هم باید بدانند که ۳ روز در

هفته و هر بار به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه مناسب میباشد.

بدنسازی فیتنس

گلابی

افرادی که اندامی گلابی شکل دارند؛ یعنی اندامی که پایین تنه شان پهن تر

از بالا تنه شان است.این افراد باید حرکاتی را انجام دهند که کل اندام تان را

درگیر کند و بیشترین کالری را بسوزاند.افرادی با این اندام باید از زدن وزنه های

سنگین با تکرارهای کم خودداری کنند.

پس بهترین حرکات برای این افراد برای بالاتنه، هر حرکت را ۳ تا ۵ ست و با

تکرار ۸ تا ۱۲ بار بزنید. برای پایین تنه نیز هر حرکت را ۱۲ تا ۲۰ بار تکرار کنید.

پس از این که وزن تان را کم کردید، میتوانید روی فرم دهی ماهیچه هایتان تمرکز کنید.

اما ورزش کادیو برای این افراد با اندام گلابی شکل هم ۳ بار در هفته و هر بار به مدت

۲۰ تا ۳۰ دقیقه.

مطالب پیشنهادی

[newsbox style=”nb4″ display=”category” cat=”94″ number_of_posts=”2″]

برچسب ها
♥admin

♥admin

باسلام خدمت شمادوست عزیز امیدوارم اوقات خوشی رابا مطالبی که در اختیار شما گزاشته ایم داشته باشید. منتظر نظر های گرمتون هستیم ویا اگر سوالی داشتین گزینه تماس با ما دربالا را بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن