آشپزیعلمی و آموزشی

غذاهای مناسب برای سحری را بشناسید…

غذاهای مناسب برای سحری را بشناسید…

غذاهای مناسب برای سحری را بشناسید…

بطـور کلی ماه رمـضان برای معـده باید استراحت مطلق باشد از همیـن رو

باید از خوردن غذاهایی که تا ساعت ها معده را درگیر خود میـکند پرهیز کنیم.

در وعده سحـری باید از خوردن غذاهای پر چرب یا غـذاهای آماده مانند سوسیـس و

کالباس، سس مایونز و نمک و ادویه جات زیاد پرهیز کرد. چـون این مواد اصطـلاحا در

طول روز برای انسان احسـاس اتش و تشنگی ایجاد میکنند و باعث خشکی لب ها

میشود که برای فـرد آزار دهنده میـباشد.

همچنین در زمان افـطار نیز باید مقدار غذایی که وارد معده میشود بسیار کم حجم

باشد زیرا معده ساعت ها در حالت ثابت باقـی مانده و نباید به یکباره حجم زیادی

از غـذا برای تجزیه و تحلیل وارد آن شـود.

غذاهای مناسب برای سحری را بشناسید...

پزشکان توصیه میکنند که نیم ساعت پس از خوردن یک افـطار سـاده خوردن

مایعـات را آن هم به سرعـت جرعه جرعه آغاز نمـائید. و از یک سـاعت پس از

خوردن افطار می توانید شروع به خوردن میوه جات کنید که بتواند با توجه به

داشتن فیبر بالا تامیـن کننده ی ویتامنی های از دست رفته بدن باشد.

بطور کلـی “در طول افـطار تا سحر باید به ازای هر ۲۰ کیلـوگرم از وزن بدن حدود

۷۰۰ سی سی تا یک لیتر مایعـات مصـرف شود تا بدن با کم آبی مراجعـه نشود

برچسب ها
♥admin

♥admin

باسلام خدمت شمادوست عزیز امیدوارم اوقات خوشی رابا مطالبی که در اختیار شما گزاشته ایم داشته باشید. منتظر نظر های گرمتون هستیم ویا اگر سوالی داشتین گزینه تماس با ما دربالا را بزنید

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن